Genius: Picasso - Recenze

17. srpna 2018 v 17:58 | Bublushka |  Filmy a seriály

Související obrázekNational Geographic uvedlo další řadu svého životopisného seriálu Genius, tentokrát mapující život geniálního malíře Pabla Picassa. Zprvu je potřeba říct, že je to jiné než první řada o Einsteinovi. Ale spíše je to tím, že se jedná o jiný příběh a tvůrci se rozhodli pojmout to trochu jinak. Jde hlavně o chronologii příběhu. Na rozdíl od Einsteina, kdy byl jeho život vyprávěn od počátku až na konec, Picassův příběh sledoval dvě časové linie- jednu z Pablova mládí a začátků a druhou z období kdy už byl slavný. Zprvu mi toto pojetí přišlo trochu zvláštní, ale nakonec jsem mu přišla na chuť a chvílema jsem ani netušila, která část mě baví víc. I když je nutno říct, že mi mladý a starý Picasso přišli jako dva odlišní lidé, alespoň ze začátku, možná to byl účel ukázat malířův vývoj, ale prostě jakoby každý byl jiný. Způsobeno to bylo nejspíš i hereckým pojetím, které pro oba představitele byl trochu jiný. Alex Rich, představitel mladší verze, byl v roli jako doma, mladý Picasso mu opravdu sedl a působil přirozeně. U Antonia Banderase, který měl na starosti starší verzi, bylo pro mě sžití s jeho rolí trochu obtížné, hlavně ze začátku, protože ho znám už z mnoha filmů a netušila jsem, jak se popere zrovna s Picassem, ale jak už jsem věděla, z některých filmů, dokáže se do role vžít a přenést se nad své typické role a to se mu nakonec povedlo i tady. Postupem dílů jsem si víc oblibovala Picassovu starší verzi, oba představitele své role pojali bravurně a přesvědčivě, ale nakonec mi trochu víc seděl Banderas, ale možná i proto, že jeho část příběhu měla zajímavější linku převážně řešící život s jeho mladou múzou Françoise Gilot, která pro něj byla trochu něco víc, než ostatní ženy. Clémence Poésy její postavu pojala opravdu bravurně a její pohled byl často tak neodolatelný a sladký, že bylo logické, že se do ní Picasso tak zbláznil. Další výrazná ženská role byla fotografka Dora Maar, jejíž představitelka Samantha Colley se objevila i v jedné z hlavních rolí, v první řadě s Einsteinem, a obě role pojala osobitě a každou jinak. Ženy byly také vlastně hlavním tématem seriálu a Picassův zvláštní vztah se ženami, bez nichž ale nikdy nemohl být, byl trochu nadřazen Picassově malířské tvorbě. Větší důraz na Picassovu tvorbu byl to, co jsem v seriálu trochu postrádala. Jeho vztahy se ženami byly pojaty bravurně a se spoustou emocí, ale někdy se řešily až moc na úkor obrazům. A také se některým ženám dával větší prostor než jiným, jakoby postupem dílů nebyl už čas a tak se některé linie příběhu bohužel trochu odflákly, přičemž jiné se zbytečně natahovaly. I tak seriál jako celek fungoval skvěle a vždy jsem s nadšením čekala na nový díl. A skončilo to vlastně až moc rychle. Deset dílů může působit jako moc, ale nakonec by seriál klidně snesl díly navíc, protože byl plný, nenudil, a přesto se ne vše do něj nevešlo a tak se něco muselo upozadit. I tak abych pravdu řekla, co jsem kdy slyšela i Picassovi, tak jsem čekala, že to bude vše trochu jiné. Ano miloval ženy a byl s nimi, dokud ho nepřestaly bavit, a pak si našel múzu novou i tak to vlastně byl docela hodný člověk s trochu zajímavým přístupem k životu. A ženy se u něj vlastně měly moc dobře. To jaký byl, nebo jak byl podán, mě dost překvapilo, čekala jsem, že to bude větší divočina a vlastně se opět jednalo o životní příběh zajímavého a chytrého člověka podobně jako u Eisteina. Bylo to tedy jiné, než jsem čekala, ale opět skvělé. Tento seriál se jim opravdu daří a i v druhé řadě si udrželi vysokou kvalitu. Snad to tak půjde dál i ve třetí, kde plánují předvést tentokrát ženu a to spisovatelku Mary Shelley. Druhá řada Genia Picasso je vážně skvělá a vřele ji doporučuju stejně jako řadu přechozí. Shlédněte ho, pokud vás zajímá příběh slavného, geniálního člověka, který miloval umění a ženy, které pro něj byly vším i když ke konci života to s nimi měl trochu těžší a dalších zajímavých lidí, kteří prolnuli jeho životem a zanechali v něm tu větší, tu měnší stopu. Příběh byl pojat opravdu bravurně a myslím, že se na něj podívám ještě několikrát, protože mě neuvěřitelně bavil. Snad v této kvalitě budou tvůrci Génia pokračovat dál, zatím se jim to opravdu daří.
Výsledek obrázku pro genius picassoVýsledek obrázku pro genius picassoVýsledek obrázku pro genius picasso