Star Wars- The Last Jedi- recenze

17. prosince 2017 v 21:40 | Bublushka |  Filmy a seriály
Jako fanoušek a milovník Star-Warsek jsem si nemohla nechat ujít nový díl právě běžící v kinech. Vyrazila jsem na ně v pátek s rodiči a přítelem. Vše v kině bylo fajn až na to, že mi řekli, že mě nemůžou pustit na sál s "tím mečem". Podotýkám, že jsem měla v ruce plastový světelný meč- hračku pro děti. Chtěla jsem si ho jen vzít sebou a zamávat s ním nad hlavou při objevení nápisu Star-Wars na plátně, jak jsem udělala loni. Letos jsem ale příležitost neostala a meč strávil film v kanceláři manažerky. Důvod byl prý kvůli bezpečnosti v případě evakuace :D ale to že v kabelkách můžeme mít bůhví co je nezajímalo :D. Příště si ho schovám pod kabát. Po odevzdání meče jsme ale už byli vpuštěni, usadili jsme se na svá místa a po asi půlhodinách reklam jsme se konečně dočkali tradičního "Před dávnými časy v předaleké galaxii" a hudebního uvítání. A opět jsem se cítila jako doma.
Po zhlédnutí filmu jsem se však nedokázala ubránit smíšeným pocitům. Film byl skvělý, opět Star-Warsky jak mají být, ale něco mi tam chybělo. Celkově mi už od prvních minut filmu přišlo vše takové jiné, jakobych přišla domů po dlouhé době a hodně se tam změnilo. Furt je to domov, ale už jiný. A v tomto duchu probíhal celý tento díl. I tak jsem seděla zařezaná do sedadla a hltala jednu scénu za druhou, které měly v sobě tolik napětí a etiky a citů. Vše však podkreslovala jakási smutná atmosféra. Troufla bych si říct, že tenhle díl Star-wars je tím nejsmutnějších ze všech. Všechno totiž působilo zoufale a beznadějně. Rebelů zbyla jen hrstka, z hrdinného Luka se stala bábovka, která přestává věřit v smysl Jediů a síly jako takové. A film se táhl v tomto duchu až do konce. Někdo právě toto vytýká filmu a chápu to- ztratilo se totiž takové to nadšení známé v předchozích dílech, kdy rebelové byli ti hodní, co se snažili zachránit svět a být Jedi bylo něco úžasného a ovládání síly dar a ctnost. Teď jakoby to vše upadlo a z rebelů se stala zoufalá hrstka lidí, kteří se snaží o znovu nastolení dobra, ale moc jim to nejde. Ale to právě myslím byl ta trochu účel tohoto dílu- vyvolat v divákovi ten beznadějný pocit jaký teď panuje všude a to se povedlo. Já to nepovažuji za slabinu, ale je to jeden z důvodů proč jsem nevěděla, co si, po zhlédnutí, o filmu myslet. Pak se zde nabízí otázka hlavní hrdinky Rey, která se nikdy předtím nesetkala se sílou a náhle jí ovládá jak několik let cvičený Jedi- já si myslím, že je o tom, že má na to zkrátka talent- ale že jí to vše šlo nějak snadno, je pravda. Celkově mi přišlo, že na to, že film je prý nejdelší ze Star-warsek rozjel moc linií a příběhů a nestíhal je všechny rozvést, tak je trochu zrychlil. Někdy na můj v kus hrdinům šly věci až moc jako po másle, ale zas kdyby to tak nebylo, film by trval o dost déle. Celkově mi ale ani nepřišlo, že film trval dvě a půl hodiny, neuvěřitelně utekl a řekl toho přitom tolik, i když trochu zrychleně. Taky si říkám, že do posledního dílu toho rozjeli až moc a bojím se podobného problému zbytečného zrychlení nějakých zásadních scén. Ve filmu bylo tolik částí, které se daly lépe rozvést, ale nebyl pro ně prostor. Což je škoda. Třeba zrovna část Rey a Luka byla hodně slabá a to byla škoda. A film mi udělal v hlavě taky velký zmatek. Nedokážu si totiž vysvětlit ono "zhmotňování" postav skrz sílu někde jinde, kde mohou hýbat věcmi a sami jsou hmotní, přitom ale nejdou zabít a skutečně jsou někde jinde. Vzhledem k tomu, že si to nepamatuji nikde v přechozích dílech mě to dost mate- je to fakt zvrat a super schopnosti ale přijde mi to furt dost divné a trochu nelogické a prostě tak trochu vycucané z prstu, aby to fungovalo. Nevím, jestli je vhodné v nové trilogii vytvořit novou schopnost síly, ale fungovalo to, tak proč ne. I samotné vyvrcholení ságy ve mně vyvolalo spoustu otázek a chaosu, ale to byl možná i účel tvůrců. Jako dost povedenou považuji část propojení Kylo Rena a Rey- to bylo fakt dobře udělané a doufám, že se to více rozvine i v dalším díle protože vztah těchto dvou je opravdu zvláštní, ale logický. Jsou svými protiklady, které se k sobě ale dokonale hodí. A to by možná mohlo být konečné vyvrcholení celé ságy- ale necháme to na tvůrcích.

Celkově bych tedy film zhodnotila jako povedený, ale dosti zmatečný. Myslím si, že si na sebe toho vzal moc a neměl prostor na rozuzlení, což v některých částech bylo na škodu. Žádná scéna však nebyla vyloženě špatná a všechny postavy byly podané skvěle a i ty nové nebyly nijak navíc. Oceňuji i povedené zvraty, z nichž část byla opravdu nečekaná a mile mě překvapila. Nové Star-warsky se dle mého povedly, ale něco jim chybělo. I tak jsem z kina odcházela nadšená, protože to opět byly Star-warsky jak mají být. A myslím, že zrovna tenhle díl je ten typ filmů, který je potřeba vidět víckrát aby ho člověk správně pochopil.

Výsledek obrázku pro star wars last jediVýsledek obrázku pro star wars last jedi

1 člověk ohodnotil tento článek.